4. İstanbul Bienali'nin küratörü René Block’un, sergisinde yer alan yapıtların bir bölümünün baskı tekniğiyle yapılmış olmasını istemesinin nedeni, baskının, bir sanatsal araç olarak, bienalin, sanat aracılığıyla kültürlerarası iletişim yaratmaya yönelik arzusunu yansıttığını düşünmesiydi. Baskı portfolyosu, ayrıca, söz konusu yapıtlardan oluşan yayının koleksiyonculara satılmasıyla, sergiyi finanse eden önemli ve yaratıcı bir para toplama işlevi görüyordu. René Block, tek bir kuşağa ait sanatçıları seçmek yerine farklı yaşlardan sanatçıları bir araya getirerek, baskı tekniğinin, çağdaş sanat pratiğinin canlı bir parçası olmayı sürdürdüğünü göstermeyi amaçlıyor. Sanatçılar bu teknikleri basitçe kullanmanın ötesine geçerek, baskının kullanımına ve kavramsal bileşenlerine ilişkin çalışmalar gerçekleştiriyorlar.
|