
Programa, geçen yıl da firmamız adına ben katılmıştım. Genelde, satışını
yaptığımız Topcon markasının distribütörü olmayan ülkelerden firmalarla
görüşmeye çalıştık; bu nedenle daha çok Arap ve Afrika ülkelerine yoğunlaştık.
Katılım, geçen yıla göre daha iyiydi; kaliteli bir organizasyondu. Bizim
ihracatımız söze dayalı olmadığı için, çok yüksek beklentilere girmiyoruz.
Alıcılar, sunduğumuz cihazları görmeliler, sunduğu olanakları bilmeliler ve ona
göre karar vermeliler. Spesifik ürünler sunuyoruz; müşteriyle satışa dönüşmeden
önce 10 – 15 kez görüşmemiz gerekebiliyor. Bu nedenle daha çok tanışmak ve
katolog dağıtmak, marka bilinirliliğimizi artırmak için katılıyoruz. O bölgeye
iş yapacak, orada firma, şantiye kuracak Türkiye firmalarının orada
çalıştıracağı işçilerin de markamızı bilmeleri önemli.
|